Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trávení volného času dětí mladšího školního věku vybrané základní školy
Švarcová, Marie ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tématem diplomové práce je trávení volného času dětí mladšího školního věku. V teoretické části práce se pojednává o volném čase dětí a o pedagogickém ovlivňování volného času, o zařízeních pro zájmové vzdělávání, rovněž o socializaci a o hrách ve volném čase a o školní družině. Také o prevenci vzniku rizikového chování v rámci volného času. Rovněž je zmíněno nedávné uzavření škol z důvodu pandemie Covid - 19. Hlavním cílem práce je zjistit, jak děti mladšího školního věku vybrané základní školy tráví volný čas. Dílčími cíli je zjistit, jaké zájmové kroužky děti navštěvují ve škole a mimo ni, zda navštěvují školní družinu a s čím si nejraději hrají. Rovněž, jak děti vnímaly dobu uzavření škol. Výzkumným nástrojem je strukturovaný dotazník. V praktické části práce je popsán a vyhodnocen výzkum o trávení volného času dětí mladšího školního věku jedné pražské základní školy. Je uveden popis školy, respondentů a průběhu výzkumu. Poté jsou vyhodnoceny odpovědi na jednotlivé otázky dotazníkového šetření. Následuje diskuse, ve které jsou shrnuty výsledky výzkumu a vyhodnoceny cíle, komparace dat a doporučení. V závěru práce je pedagogický výstup. Ze závěrů výzkumu vyplývá, že dotazované děti nejraději tráví volný čas venku s kamarády na hřišti. Víkendy děti obvykle tráví na chatě/na chalupě nebo na...
Rozvoj a další vzdělávání pedagogů volného času v domech dětí a mládeže
ŠULÁKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá rozvojem a dalším vzděláváním pedagogů volného času v domech dětí a mládeže. (dále jen DDM) Cílem bakalářské práce bylo popsat, jaké jsou možnosti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a zhodnotit význam dalšího vzdělávání pro profesní rozvoj pedagogů volného času v domech dětí a mládeže. Tato práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá charakteristikou Domů dětí a mládeže. Druhá kapitola se věnuje pedagogům volného času. Třetí kapitola je zaměřena na pedagogické pracovníky pracující v DDM. Poslední kapitola s názvem rozvoj pedagogických pracovníků v DDM se zabývá možnostmi dalšího vzdělávání, akreditovanými kurzy v systému DVPP a dalšími "novými" možnostmi dalšího vzdělávání.
Uplatnění pedagoga volného času v domově pro seniory
KRATOCHVÍLOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá otázkou uplatnění absolventa oboru Pedagogika volného času ve funkci aktivizačního pracovníka v domově pro seniory. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje popis procesu stárnutí a pojmu stáří, periodizaci stáří, charakteristiku změn spojených se stářím, demografii populace z hlediska stárnutí, obecný popis domova pro seniory, nástin náplně práce pedagoga volného času v roli aktivizačního pracovníka a téma volnočasových aktiv v domově pro seniory. V praktické části je popis tří domovů pro seniory v Jihomoravském kraji, ve kterých v průběhu měsíce února a března proběhlo šetření zaměřené na volnočasové aktivity klientů a náplň práce aktivizačních pracovníků. Závěrečnou částí práce je ověření hypotéz pomocí výsledků daného šetření. Hypotézy byly následující: 1. Pracovníci domovů pro seniory systematicky a pravidelně organizují pro klienty volnočasové aktivity. 2. Příležitostné akce či pravidelné zájmové činnosti v domovech pro seniory plánují, organizují a vedou převážně sociální pracovníci. 3. Klienti domovů pro seniory mají zájem o pravidelné zájmové činnosti. 4. Převážné většině klientů trvale ležících v domovech pro seniory nejsou zajištěny aktivizační činnosti v jejich volném čase.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.